دانلود فایل های آموزشی
بببب
عضویت در کانال تلگرام
لینک-تلگرام-خرم-نسب
اینستاگرام ما را دنبال کنید
%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85_300265-298x300
آمار بازدید
  • 0
  • 79
  • 255
  • 806
  • 2,976
  • 23,507
  • 352

منطقه آزاد اروند مدعی پرداخت پول آسفالت، آبادان بدون آسفالت/ شهرداری و شورای شهر به مردم و رسانه‌ها پاسخ‌گو باشند :

در مدت دو سال گذشته، شهرداری آبادان در برنامه عملیاتی خود پروژه‌ای با عنوان نهضت آسفالت در این شهر اجرا نموده که به گفته مسئولان این ارگان، در هر پروژه قریب به یک‌صد خیابان مشمول این نهضت بوده و از نعمت آسفالت بهره‌مند شده‌اند.

اما در این مدت آسفالت و یا روکش‌های این پروژه در کمتر خیابانی مشاهده شده و اگر هم عملیاتی در این خصوص صورت پذیرفته در راستای تحقق یک خیابان جدید، میان راه و یا در متراژ پایین‌تر در راه‌های فرعی بوده است، اما در عمل و در جاهایی که نیاز شدید به آسفالت دیده می‌شده، این عمل به اقدام نرسیده است.

خیابان‌هایی که دارای آسفالت سالم بوده، از روکش جدید برخوردار شده‌اند، اما در خیابان‌هایی که نیاز شدیدی به روکش بوده، اقدامي انجام نگرفته است، همچون خیابان شهید منتظری آبادان که اگر تا سال‌های آینده نیز آسفالت نمی‌شد کسی از روکش نکردن آن گلایه نمی‌کرد چرا که در ظاهر آسفالت این خیابان مشکلی برای شهروندان به وجود نمی‌آورد.

این در صورتي است که در کوچه پس کوچه‌های امیرآباد که ظاهرا منطقه مرفه‌ نشینان است کمترین اثر از آسفالت دیده می‌شود!

رسانه‌ها همواره و از طرق مختلف، معضلات موجود را مکرراً به سمع و نظر شهردار آبادان مي رسانند، اما به هر دلیلی اقدامی در این خصوص انجام نگرفته، مشخص نیست شهرداری آبادان در عملیاتی کردن روکش یک خیابان ناتوان است یا معاونت‌های این شهرداری از شهردار مرکزی این شهر حرف‌شنوی ندارند.

وقتی یک شهرداری دارای یک کارخانه آسفالت است که می‌تواند تا حدودی نیاز یک شهر را برطرف نمايد، روکش کردن و لکه‌گیری معابر و خیابان‌ها، حداقل کاریست که باید از سوی این نهاد خدماتی انجام  پذیرد.

حقیقتاً هزینه این عملکرد ضعیف شهرداری آبادان را شهروندان می‌پردازند، چرا که وقتی خیابانی از کیفیت آسفالت برخوردار نباشد، شهروندان باید هزینه بیشتری بپردازند تا به محل سکونت خود برسند، و اگر کوچه‌ای از آسفالت استاندارد بهره نبرد، باز هم شهروندان هستند که باید از انشعاب‌های شخصی خود برای هموار و صاف کردن آن کوچه استفاده کنند.

این در حالی‌ است که طبق قانون، وقتی یک شهرداری پروانه ساخت را به مالکی اعطا می‌نمايد، به موجب وجوهاتی که از آن مالک دریافت می‌شود شهرداری‌ها موظفند که خدمات عمرانی و رفاهی از جمله پیاده‌رو، آسفالت معبر، روشنایی و …در اختیار مالک و آن شهروند قرار دهد.

در بحث پیاده‌روها نیز توسط شهرداری «دوبل‌کاری» صورت گرفته و این مورد از عجایب پروژه‌های شهرداری‌ها بود که در آبادان اتفاق افتاده است.

در بلوار قدس حدفاصل ایستگاه پنج به ایستگاه هفت، جایی که از منظم‌ترین سیستم پیاده‌رو برخوردار بوده است، مجدداً بر روی آن روکش سرامیک کشیده شده است در حالی که بسیاری از به‌اصطلاح پیاده‌روهای این شهر، فاقد هرگونه روکش و با جدول‌بندی است.

این‌گونه پروژه‌های سوال‌برانگیز از سوی شهرداری یک شهر و بدتر از آن عدم پیگیری شهروندان و عدم اطلاع از حقوق شهروندی خود، باعث شده تا این ارگان اجرایی در  این شهر بر اشکالات موجود سرپوش گذاشته و مجدداً بر عملکرد خود در حیطه عمران اصرار بورزد.

این گزارش قابل پیگیری است و شهرداری آبادان در خصوص شفاف‌سازی عملکرد خود، لیست خیابان‌هایی که مشمول نهضت آسفالت قرار گرفته‌اند را منتشر کرده و اهالی رسانه شهرستان  به‌عنوان مطرح کننده سوال نیز، آماده هستند تا از این اقدامات بازدید میدانی به عمل آورد.

ارسال فایل دانشجویان
ir.skrsoft
نظرات و پیشنهادات

*نام و نام خانوادگی

*آدرس پست الکترونیکی

موضوع

پیام شما

پیوند ها
507-e1450342866379
510
44444 100 507-e1450342866379 507-e1450342866379 sdfsdf srwer paygah wertwert
ما در Google Maps

Click to open a larger map